Zwroty i Reklamacje
POBIERZ:
WZÓR FORMULARZA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY_v5
WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO_v5
§ 7
Prawo odstąpienia od umowy
1. Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy-Konsumentowi albo wskazanej przez te podmioty osobie innej niż przewoźnik.
3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
4. Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem tego terminu.
5. Oświadczenie może być wysłane:
a. za pomocą poczty tradycyjnej,
b. faksem,
c. drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail,
d. za pośrednictwem Formularza kontaktowego.
Oświadczenie może też być złożone osobiście w siedzibie Sprzedawcy.
Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 – Wzór formularza o odstąpieniu od umowy stanowiący załącznik do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe ani wymagane dla skuteczności odstąpienia. Druk formularza dostępny jest na stronie https://jucocentrum.pl/wp-content/uploads/2021/10/WZOR-FORMULARZA-O-ODSTAPIENIU-OD-UMOWY.pdf
6. W przypadku złożonego przez Klienta skutecznego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy dochodzi do następujących skutków:
a. zawartą Umowę uważa się za niezawartą;
b. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy-Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę-Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę;
c. zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie wybrał i użył Konsument lub Przedsiębiorca-Konsumenta, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami;
d. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej;
e. Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Klient nada Produkt przed upływem terminu 14 dni;
f. Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. Jeżeli jednak Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę – Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów;
g. Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
7. Konsumentowi lub Przedsiębiorcy-Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia (bez podania przyczyny) od Umowy:
a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta bądź Przedsiębiorcy-Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
c. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
d. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta bądź Przedsiębiorcy-Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
e. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
§ 8
Reklamacja i gwarancja
1. W Sklepie sprzedawane są Produkty nowe.
2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
3. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2020 roku, poz. 1740, tekst jednolity, z późn. zm.);
4. Reklamację należy zgłosić w jednej z wybranych form:
a. za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Wolności 21, 32-440 Sułkowice,
b. faksem na numer: +48 12 2732212,
c. drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail: reklamacje@jucocentrum.pl,
d. za pośrednictwem Formularza kontaktowego dostępnego na podstronie Sklepu w panelu „Kontakt” pod adresem: https://jucocentrum.pl/kontakt/.
Reklamacja może też być złożona osobiście w siedzibie Sprzedawcy.
5. Klient może złożyć reklamację na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 – Wzór formularza reklamacyjnego stanowiący załącznik do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe ani wymagane dla skuteczności reklamacji. Druk formularza dostępny jest na stronie https://jucocentrum.pl/zwroty-i-reklamacje/.
6. Jeżeli Klient nie korzysta z formularza, o którym mowa w pkt 5 powyżej, zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć:
a. datę zawarcia umowy, numer Zamówienia, numer faktury VAT,
b. rodzaj nabytej rzeczy,
c. opis wady,
d. datę wystąpienia i datę stwierdzania wady,
e. dane Klienta składającego reklamację oraz dane kontaktowe,
f. żądanie w związku ze stwierdzoną wadą.
7. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji. Jeżeli w tym terminie Sprzedawca nie udzieli odpowiedzi na reklamację złożoną przez Klienta, który jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem, przyjmuje się, że reklamację uznał.
8. Produkty odsyłane przez Klienta Sprzedawcy w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 1 ust. 5 niniejszego Regulaminu.
9. Na Produkty sprzedawane w Sklepie udzielana jest gwarancja. Okres gwarancji wynosi 5 lat, przy czym gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych Produktu wynikających z niewłaściwego jego użytkowania, tj. w szczególności pęknięcia i złamania trzonów, rozklepany/pęknięty obuch siekiery wskutek pobijania obucha siekiery lub używania siekiery do pobijania jak młotka lub siekieromłotu itp. Gwarancje nie obejmuje również uszkodzeń powstałych wskutek normalnego zużycia i eksploatacji Produktów, tj. w szczególności wyrobionych szczypiec, stępionych nożyc, itp.
10. Klient może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
11. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi:
a. http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
b. http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
c. http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
12. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. prawo do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2020 roku, poz. 1668, tekst jednolity, z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą;
b. prawo do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2020 roku, poz. 1668, tekst jednolity, z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą;
13. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów, Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorcą organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich)
14. Klient może skorzystać z nieodpłatnej pomocy prawnej udzielanej przez Punkty Nieodpłatnej Pomocy Prawnej (więcej szczegółów na stronie dostępnej pod adresem: https://np.ms.gov.pl/).
15. Klient będący Konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR (ang. online dispute resolution – internetowe rozstrzyganie sporów) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr.